Roland Boutique

Roland Boutique

Legendás hangzások,
könyv méretű modulokba sűrítve

Roland Boutique
A limitált példányszámban készülő Roland Boutique sorozat moduljai tökéletesen adják vissza néhány legendás Roland szintetizátor hangzását és működését.

A limitált példányszámban készülő Roland Boutique sorozat moduljai tökéletesen adják vissza néhány legendás Roland szintetizátor hangzását és működését.

A hiánytalan hangzás mellett, ezek a könnyen hordozható modulok beépített hangszóróval is rendelkeznek, továbbá tápellátásuk elemekkel is biztosítható, ami nagyban hozzájárul a rugalmas felhasználáshoz, minden szituációban.

A hiánytalan hangzás mellett, ezek a könnyen hordozható modulok beépített hangszóróval is rendelkeznek, továbbá tápellátásuk elemekkel is biztosítható, ami nagyban hozzájárul a rugalmas felhasználáshoz, minden szituációban.

Movie
On K-25m
On K-25m
On K-25m
On K-25m
A-01

A-01 VEZÉRLŐ + HANGGENERÁTORHatékony zsebmodul midi/analóg csatlakoztathatósággal és hanggenerátorral

A-01 Intro Movie
    • A-01
    • A-01

      Fedezze fel

    • K-25M
    • K-25m

      Fedezze fel

Klasszikus Roland szintetizátorok

JUPITER-8

A Jupiter-8 minden bizonnyal a Roland legközkedveltebb szintetizátora volt. Ez a 8-szólamú, vezérlők garmadájával ellátott analóg erőmű 1981-ben látott napvilágot és használata azonnal óriási revelációt váltott ki a zenészek körében. A legtöbb paraméterhez dedikált vezérlők kapcsolódnak, amelyek lehetővé teszik a határtalan zenei kísérletezést és szabad teret engednek a 80-as évekre jellemző, akkor forradalmian új hangzásvilág lehetőségeinek kiaknázásához. Akkoriban a Jupiter-8 egy rendkívül rugalmas hangszernek számított, egyedi analóg áramkörökkel a fenséges szőnyegek és hasító szóló hangszínek létrehozásához - különösen Unisono módban, amikor mind a 16 oszcillátor egymásra pakolva szólalt meg. Igaz, hogy a hangszert csak néhány évig gyártották, de öröksége mind a mai napig él, azokon a zenészeken keresztül, akik akkoriban használták. A Jupiter-8 hihetetlenül gyors népszerűségre tett szert és a 80-as évek vezető zenekarai előszeretettel használták felvételeiken, amikor egy olyan hangszerre volt szükség, ami igazán nagyot szól. A dolgok akkor váltak még érdekesebbé, amikor a Roland befejezte a hangszer gyártását. Ugyanis az igény továbbra is megmaradt a hangzás kapcsán, de maga a hangszer már csak korlátozott számban volt elérhető. Ebből adódóan a Jupiter-8 hirtelen egy ritka, drága és keresett hangszerré vált, azon ritka hangszerek egyikévé, amelyek hatása több évtized után is érzékelhető, lenyűgöző hangzásuknak köszönhetően.

JX-3P

Az 1983-ban megjelent JX-3P a Roland első MIDI-s analóg szintetizátora volt. A Juno hangszerektől megörökölt 6-hang polifónia mellett, számos analóg komponens is helyet kapott ebben a szintetizátorban, beleértve a Roland klasszikus feszültség-vezérelt szűrőjét (VCF). A hangonként két digitálisan vezérelt oszcillátor (DCO) határozott és mély karaktert kölcsönöztek a hangnak, amit a legtöbb zenész nagyon szeretett, nem beszélve a magával ragadó szőnyeg hangszínekről és a meleg szóló hangszínekről, amelyek minden pillanatban egyéniséget tükröztek. A 3P elnevezés a "Programmable Preset Polyphonic" kifejezésre utal, ami annyit jelent, hogy ezt a szintetizátort a Preset hangszínek azonnali elérésére tervezték az áttekinthető kezelőfelület gombjain keresztül. Egy opcionális PG-200 vezérlővel kiegészítve pedig egy sokoldalúan programozható szintetizátorként is megállta a helyét.

JUNO-106

Az 1984-ben megjelent Juno-106 egy 6-szólamú, analóg szintetizátor volt - a Roland legelső MIDI szintetizátora. A Juno sorozat harmadik tagjaként - a Juno-6 és Juno-60 után -, a Juno-106 szintetizátort többen az analóg korszak utolsó kimagasló szintetizátoraként tartják számon. És valóban egyike volt azon utolsó hangszereknek, amelyeken dedikált vezérlők és gombok sokasága biztosította az egyszerű programozást. A Juno-106 elődjeinek meleg, analóg hangzását vette át, beleértve egy nagyon lágy megszólalású, 24db-es analóg mély-áteresztő szűrőt. Mivel minden hangot egy digitálisan vezérelt független oszcillátor (DCO) szólaltatott meg, a hang rendkívül stabil és megbízható maradt, még a legmeredekebb burkológörbék generálásánál is. A zenészek gyorsan megbarátkoztak ezzel a sokoldalú szintetizátorral, amely a mai napig klasszikus stúdió hangszerként van számon tartva. A masszív basszusok és hasító szólóhangszínek mellett, a Juno-106 elsősorban a szőnyeg hangszíneiről vált híressé. Nem csoda, hogy számtalan lemezfelvételen hallható és első számú kedvencként tartják számon a Techno és House műfajokban. A hangszer kezelőfelületén keresztül jól áttekinthető a hangszintézis és az új hangszínek létrehozása a nulláról kiindulva.